CONTENCIOS ADMINISTRATIV

                            Consiliem persoanele fizice, dar și juridice privind legalitatea actelor administrative întocmite de autorități.  

Litigiile de contencios administrativ sunt acele litigii în care cel puțin una dintre părți este o autoritate publică iar conflictul s-a născut fie din emiterea unui act administrativ nelegal fie din nesoluționarea în termenul legal ori din refuzul nejustificat al autorității de a soluționa o cerere referitoare la un drept sau la un interes legitim.
În această materie, litigiile sunt inițiate printr-o plângere prealabilă în contencios administrativ urmată, de cele mai multe ori, de o acțiune în contencios administrativ. Litigiul tinde la anularea actului administrativ nelegal, la repararea pagubei cauzate și, eventual, la reparații pentru daune morale.

Succesul unui litigiu în contencios administrativ, fie că vorbim de anularea unei autorizații de construire sau a unui alt act administrativ nelegal, depinde de înțelegerea, interpretarea și aplicarea corectă a legislației specifice și a documentațiilor de urbanism. De aceea, litigiile trebuie încredințate unui avocat specializat în drept administrativ.

ÎN CADRUL DEPARTAMENTULUI DE LITIGII AL LAW PARTNERS ACTIVEAZĂ AVOCAȚI SPECIALIZAȚI IN DREPT ADMINISTRATIV IAR SERVICIILE OFERITE CLIENȚILOR INCLUD:

  • consultanță juridică în raporturile cu autoritățile publice, inclusiv pentru întocmirea și negocierea contractelor;
  • consultanță juridică pentru obținerea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire;
  • redactarea plângerilor prealabile în contencios administrativ; 
  • redactarea acțiunilor în contencios administrativ; 
  • asistență și reprezentare juridică în raport cu autoritățile publice și instanțele de judecată.